Sökresultat för Inger Öhlmér...
Rensa filter?
Kategorier: Gymnasieskolan Pedagogik Samhälle och samhällsvetenskap Skolor Undervisning för elever med särskilda behov
En handbok – skriven för gymnasieskolan – som beskriver hur åtgärdsprogram kan bli levande verktyg i vardagen och ge fler elever bättre möjligheter att nå målen.
Bokens centrala kapitel har följande innehåll:
– Elever i behov av särskilt stöd – handlar om vilka de här eleverna är och som…
Kategorier: Grundskolan Pedagogik Samhälle och samhällsvetenskap Skolor Undervisning för elever med särskilda behov
Bokens centrala kapitel har följande innehåll:
– Elever i behov av särskilt stöd – handlar om vilka de här eleverna egentligen är och därmed om vilka elever, som bör få åtgärdsprogram. Ju tidigare och noggrannare vi uppmärksammar och dokumenterar även de små problemen, desto färre stora svårigheter får vi…
Läs den här boken och följ med på en resa genom svensk skola som startar i mitten av 1900-talet och fortfarande pågår! Författaren har hela tiden genom olika uppdrag – uppdrag som ofta varat i flera år – fått en unik möjlighet att komma nära både elever och lärare. På drygt hundra sidor får du uppleva…
Bokens centrala kapitel har följande innehåll:
– Elever i behov av särskilt stöd – handlar om vilka de här eleverna egentligen är och därmed om vilka elever, som bör få åtgärdsprogram. Ju tidigare och noggrannare vi uppmärksammar och dokumenterar även de små problemen, desto färre stora svårigheter får vi…
En handbok – skriven för gymnasieskolan – som beskriver hur åtgärdsprogram kan bli levande verktyg i vardagen och ge fler elever bättre möjligheter att nå målen.
Bokens centrala kapitel har följande innehåll:
– Elever i behov av särskilt stöd – handlar om vilka de här eleverna är och som…
Bokens centrala kapitel har följande innehåll:
– Elever i behov av särskilt stöd – handlar om vilka de här eleverna egentligen är och därmed om vilka elever, som bör få åtgärdsprogram. Ju tidigare och noggrannare vi uppmärksammar och dokumenterar även de små problemen, desto färre stora svårigheter får vi…
Bokens rubriker:
– Bakgrund – Här behandlas vilka förändringar som är nödvändiga att genomföra inom svensk skola för att fler elever skall nå målen. Ett förändringsarbete i vilket utvecklingssamtal, individuell utvecklingsplan och åtgärdsprogram är viktiga verktyg att använda på väg mot målet.
– Fokus…